WEKO3
アイテム
小学校体育科における教科等横断的な学び ― 外国語科との学びをつなぐ授業の提案 ―
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/458
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/4586bbf76ef-7f66-4037-947b-94689d8e0e89
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
13_IKUEI-T_tojo (1.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-07-21 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 小学校体育科における教科等横断的な学び ― 外国語科との学びをつなぐ授業の提案 ― | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Cross-Curriculum Learning in P.E. in Elementary Schools:The Proposal of Cross-Curriculum Lesson with Foreign Language | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教科横断的な学び | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 小学校 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 体育科 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 外国語科 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | オリンピック・パラリンピック | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the cross-curriculum learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | elementary school | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | P.E. | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | English the Olympics and the Paralympics | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
東城, 由香利
× 東城, 由香利× 金沢, 翔一× 根本, 想× 岡田, 悠佑× Tojo, Yukari× Kanazawa, Shoichi× Nemoto, So× Okada, Yusuke |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to organize “cross-curriculum learning” from the guiding principle of Japan and preceding study and proposing a lesson that makes use of the characteristics of both Physical Education and Foreign Language. As a result, we could propose a lesson about both the units of P.E. and Foreign Language by connecting with the ways of thinking in each subject. In conclusion, we would like to state the following two points. 1) It will be better to arrange the number of sports to learn based on the pupils of each individual school. 2)Itʼs effective to introduce the activities focused on the Olympic and Paralympic athletes or places associated with their hometown. However, we still have a problem with the aspect of evaluation. In this research, we could evaluate pupils in Foreign Language, but in P.E. we only evaluate their knowledge. We need to deepen the method of evaluation as a “cross-curriculum learning.” |
|||||
書誌情報 |
育英短期大学研究紀要 en : THE BULLETIN OF IKUEI JUNIOR COLLEGE 号 39, p. 101-109, 発行日 2022-03-15 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 育英大学・育英短期大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0914-3351 |