WEKO3
アイテム
幼児の表現過程を捉える保育学生の学びに関する一考察 ― 造形遊びの模擬保育実践を通して ―
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/469
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/4692bdc7ec2-fa9d-45cd-9c5e-ff290cba2dc4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-04-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 幼児の表現過程を捉える保育学生の学びに関する一考察 ― 造形遊びの模擬保育実践を通して ― | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study on Learning by Childcare Students to Focus on the Expressive Process of Young Children: Through Simulated Childcare Practice of Freestyle Arts and Crafts | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 保育者養成 | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 造形遊び | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 模擬保育 | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 過程への視点 | |||||
キーワード | ||||||
主題 | テキストマイニング | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | nursery teacher training | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | freestyle arts and crafts | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | simulated childcare | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | perspectives on the process | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | text mining | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
井上, 昌樹
× 井上, 昌樹× Inoue, Masaki |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to clarify the way in which teachers learn about figurative expression. Many students who do not major in art or art education have a unique and erroneous perception that “modeling = creating works.” In order to capture the figurative expression of young children, it is necessary to break away from such an unconscious work-based approach to child-centered work-oriented schools, and how to change the consciousness from a task-oriented view of activity to a child-centered view of activity through classes is an important issue. In order to shift the consciousness from work-oriented to process-oriented, the author conducted a lesson practice with the main theme of simulated childcare of freestyle arts and crafts in the course “Teaching Method of Childcare Content” Expression “B” on teaching methods of figurative expression. Described from three perspectives, and the results and issues of this practice were clarified. |
|||||
書誌情報 |
育英短期大学研究紀要 en : THE BULLETIN OF IKUEI JUNIOR COLLEGE 号 40, p. 19-28, 発行日 2023-03-15 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 育英大学・育英短期大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0914-3351 |