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  1. 紀要論文
  2. 02 育英短期大学研究紀要
  3. 第40号 (2023.3)

コロナ禍における SNS と倫理的消費 ― 態度からの検討 ―

https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/466
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/466
97af3faf-6234-4fb6-98bc-633eefc8c7dc
名前 / ファイル ライセンス アクション
04_IKUEI-T_sensui.pdf 04_IKUEI-T_sensui (777.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-18
タイトル
タイトル コロナ禍における SNS と倫理的消費 ― 態度からの検討 ―
タイトル
タイトル SNS and Ethical Consumption in the Coronavirus Crisis: Considerations from Attitude
言語
言語 jpn
キーワード
主題 新型コロナウイルス
キーワード
主題 SNS
キーワード
主題 クチコミ
キーワード
主題 倫理的(エシカル)消費
キーワード
主題 不安
キーワード
言語 en
主題 COVID-19
キーワード
言語 en
主題 SNS
キーワード
言語 en
主題 word-of-mouth communication
キーワード
言語 en
主題 ethical consumption
キーワード
言語 en
主題 anxiety
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 泉水, 清志

× 泉水, 清志

WEKO 820

泉水, 清志

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Sensui, Kiyoshi

× Sensui, Kiyoshi

WEKO 821

en Sensui, Kiyoshi

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 By influence of COVID-19, consumersʼ frequency of using, word-of-mouth reference, and posting SNS are changing. On the other hand, attitudes and behaviors of ethical consumption, for example, cause related marketing and support consumption, are also changing. The purpose of this study is to examine the relationship between the frequency of SNS and ethical consumption in the coronavirus crisis from attitudes. This study used the questionnaire data of 800 men and women in their 20s to 60s. The results show that consumers who use SNS less have higher attitudes toward ethical consumption. And the results show men who increased their use of SNS also have more exposure to information on ethical consumption and higher attitudes due to changes in their working styles. On the other hand, men who refer to SNS less frequently do not have higher attitudes, because they increase the motivation for face-to-face communication, and they have less contact with information about ethical consumption. In addition, the results show people who reference less frequently have a higher factor of attitude toward behavior because they consume ethically based on their prosocial norms, but they do not have higher factor of intention to act because they do not refer to othersʼ writing.
書誌情報 育英短期大学研究紀要
en : THE BULLETIN OF IKUEI JUNIOR COLLEGE

号 40, p. 1-10, 発行日 2023-03-15
出版者
出版者 育英大学・育英短期大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0914-3351
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Ver.1 2023-06-19 06:44:08.567152
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