WEKO3
アイテム
簡易楽譜の使用によるピアノ初心者の学生の学習意欲向上
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/418
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/41850520fdf-2ab9-4a2b-ac3d-df39e878eb97
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-07-03 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 簡易楽譜の使用によるピアノ初心者の学生の学習意欲向上 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
蓑毛, 明代
× 蓑毛, 明代× 飯田, 利江子× Minomo, Akiyo× Iida, Rieko |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Performing song accompaniment on the piano is one of the most important skills for kindergarten teachers because singing is indispensable to the kindergarten children. However, some students in childcare training schools are complete piano beginners; it is difficult for them to master many songs kindergartens require. In order to make the students learn more songs, we used simplified music scores. As a result, we found that their motivation for learning was enhanced in addition to the number of songs they mastered increased. | |||||
書誌情報 |
育英短期大学研究紀要 号 37, p. 73-81, 発行日 2020-03-16 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 育英大学・育英短期大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0914-3351 |