ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 02 育英短期大学研究紀要
  3. 第42号 (2025.2)

絵本に関する学びが保育者としての育ちにどう影響しているか(1) ―認定絵本士資格を持つ保育者へのインタビュー調査から―

https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/2000069
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/2000069
edb72ae7-7966-4fb0-8ecd-695df3e86326
名前 / ファイル ライセンス アクション
01_IKUEI-T_koya.pdf 01_IKUEI-T_koya.pdf (1.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-06-04
タイトル
タイトル 絵本に関する学びが保育者としての育ちにどう影響しているか(1) ―認定絵本士資格を持つ保育者へのインタビュー調査から―
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題 絵本
キーワード
言語 ja
主題 認定絵本士
キーワード
言語 ja
主題 保育者養成
キーワード
言語 ja
主題 保育者の専門性
キーワード
言語 ja
主題 質的研究
キーワード
言語 en
主題 picture book
キーワード
言語 en
主題 certified picture book specialist
キーワード
言語 en
主題 childcare worker training
キーワード
言語 en
主題 specialty of childcare workers
キーワード
言語 en
主題 qualitative research
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル The Effects of Learning about Picture Books on Childcare Workers(1): Interview Survey of Childcare Workers who are Certified Picture Book Specialist
言語 en
著者 小屋, 美香

× 小屋, 美香

WEKO 734

ja 小屋, 美香

en Koya, Mika

Search repository
前徳, 明子

× 前徳, 明子

WEKO 876

ja 前徳, 明子

ja-Kana Maetoku, Akiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to clarify how learning about picture books affects students and childcare workers. We interviewed four childcare workers who have studied picture books professionally and obtained qualifications. The interviews were recorded, the data were transcribed, and analyzed using the Trajectory Equifinality Approach(TEA)which is one of the qualitative research methods.
The results revealed that the confidence at the time of obtaining the qualification turned into a loss of confidence and conflict when they started working. It is thought that the content of what is learned in the training will be more utilized as they gain experience, but it became clear that they did not know how to apply it in the childcare field. It was possible to see from the narratives that the second-year childcare workers gradually gained more leeway, and that the high level of interest in picture books, the learning process in the course, and the practice of using picture books in the field were one of the ways to deepen the understanding of the children in front of them, which led to the improvement of the quality childcare and the specialty of them.
言語 en
書誌情報 ja : 育英短期大学研究紀要
en : THE BULLETIN OF IKUEI JUNIOR COLLEGE

号 42, p. 1-9, 発行日 2025-02-28
出版者
出版者 育英大学・育英短期大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0914-3351
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10207986
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-06-04 02:37:59.580256
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3