WEKO3
アイテム
絵本に関する学びが保育者としての育ちにどう影響しているか(1) ―認定絵本士資格を持つ保育者へのインタビュー調査から―
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/2000069
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/2000069edb72ae7-7966-4fb0-8ecd-695df3e86326
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-06-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 絵本に関する学びが保育者としての育ちにどう影響しているか(1) ―認定絵本士資格を持つ保育者へのインタビュー調査から― | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題 | 絵本 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題 | 認定絵本士 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題 | 保育者養成 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題 | 保育者の専門性 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題 | 質的研究 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | picture book | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | certified picture book specialist | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | childcare worker training | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | specialty of childcare workers | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | qualitative research | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Effects of Learning about Picture Books on Childcare Workers(1): Interview Survey of Childcare Workers who are Certified Picture Book Specialist | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
小屋, 美香
× 小屋, 美香× 前徳, 明子 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study was to clarify how learning about picture books affects students and childcare workers. We interviewed four childcare workers who have studied picture books professionally and obtained qualifications. The interviews were recorded, the data were transcribed, and analyzed using the Trajectory Equifinality Approach(TEA)which is one of the qualitative research methods. The results revealed that the confidence at the time of obtaining the qualification turned into a loss of confidence and conflict when they started working. It is thought that the content of what is learned in the training will be more utilized as they gain experience, but it became clear that they did not know how to apply it in the childcare field. It was possible to see from the narratives that the second-year childcare workers gradually gained more leeway, and that the high level of interest in picture books, the learning process in the course, and the practice of using picture books in the field were one of the ways to deepen the understanding of the children in front of them, which led to the improvement of the quality childcare and the specialty of them. |
|||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 育英短期大学研究紀要 en : THE BULLETIN OF IKUEI JUNIOR COLLEGE 号 42, p. 1-9, 発行日 2025-02-28 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 育英大学・育英短期大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0914-3351 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10207986 |