ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 02 育英短期大学研究紀要
  3. 第40号 (2023.3)

幼児の表現過程を捉える保育学生の学びに関する一考察 ― 造形遊びの模擬保育実践を通して ―

https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/469
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/469
2bdc7ec2-fa9d-45cd-9c5e-ff290cba2dc4
名前 / ファイル ライセンス アクション
06_IKUEI-T_inoue.pdf 06_IKUEI-T_inoue (2.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-18
タイトル
タイトル 幼児の表現過程を捉える保育学生の学びに関する一考察 ― 造形遊びの模擬保育実践を通して ―
タイトル
タイトル A Study on Learning by Childcare Students to Focus on the Expressive Process of Young Children: Through Simulated Childcare Practice of Freestyle Arts and Crafts
言語
言語 jpn
キーワード
主題 保育者養成
キーワード
主題 造形遊び
キーワード
主題 模擬保育
キーワード
主題 過程への視点
キーワード
主題 テキストマイニング
キーワード
言語 en
主題 nursery teacher training
キーワード
言語 en
主題 freestyle arts and crafts
キーワード
言語 en
主題 simulated childcare
キーワード
言語 en
主題 perspectives on the process
キーワード
言語 en
主題 text mining
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 井上, 昌樹

× 井上, 昌樹

WEKO 828

ja 井上, 昌樹
ISNI

ja-Kana Inoue, Masaki

Search repository
Inoue, Masaki

× Inoue, Masaki

WEKO 829

en Inoue, Masaki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to clarify the way in which teachers learn about figurative expression. Many students who do not major in art or art education have a unique and erroneous perception that “modeling = creating works.” In order to capture the figurative expression of
young children, it is necessary to break away from such an unconscious work-based approach to child-centered work-oriented schools, and how to change the consciousness from a task-oriented view of activity to a child-centered view of activity through classes is an important issue. In
order to shift the consciousness from work-oriented to process-oriented, the author conducted a lesson practice with the main theme of simulated childcare of freestyle arts and crafts in the course “Teaching Method of Childcare Content” Expression “B” on teaching methods of figurative expression. Described from three perspectives, and the results and issues of this practice were clarified.
書誌情報 育英短期大学研究紀要
en : THE BULLETIN OF IKUEI JUNIOR COLLEGE

号 40, p. 19-28, 発行日 2023-03-15
出版者
出版者 育英大学・育英短期大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0914-3351
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 06:44:01.708100
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3