WEKO3
アイテム
コミュニケーション力を育成する『臨床心理学』授業に関する考察 ― 遠隔授業における学生の課題レポートを通して ―
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/460
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/4602ee982d5-3076-4194-bff1-57854ede742c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-07-21 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | コミュニケーション力を育成する『臨床心理学』授業に関する考察 ― 遠隔授業における学生の課題レポートを通して ― | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Examination of Clinical Psychology Education to Nurture “Communication Skills”: The Practical Report in Remote Classes | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 臨床心理学 | |||||
キーワード | ||||||
主題 | コミュニケーション力 | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 遠隔授業 | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 課題レポート | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | clinical psychology | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | communication skill | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | remote class | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | practical report | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
笛木, 鮎子
× 笛木, 鮎子× Fueki, Ayuko |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this paper is to report clinical psychological education in the context of remote classes and consider its effect on developing studentsʼ communication skills. In this study, we first evaluate the practical report with a focus on communication skills, and then determine the kinds of communication skills that are relevant. The results show that understanding the position and feelings of others, understanding the self objectively, and having some concern for the social environment. Based on these findings, this study concludes that clinical psychological education effect studentsʼ communications skill development. | |||||
書誌情報 |
育英短期大学研究紀要 en : THE BULLETIN OF IKUEI JUNIOR COLLEGE 号 39, p. 125-137, 発行日 2022-03-15 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 育英大学・育英短期大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0914-3351 |