ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 02 育英短期大学研究紀要
  3. 第37号 (2020.3)

「交流及び共同学習」における特別支援教育支援員の支援や活動の実際 ─ 小学校の特別支援学級に着目して ─

https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/415
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/415
1bb46eab-3d08-49a3-b78f-6333880fef25
名前 / ファイル ライセンス アクション
08_IKUEI-TOHKAIRIN.pdf 08_IKUEI-TOHKAIRIN.pdf (744.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-07-02
タイトル
タイトル 「交流及び共同学習」における特別支援教育支援員の支援や活動の実際 ─ 小学校の特別支援学級に着目して ─
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 東海林, 沙貴

× 東海林, 沙貴

WEKO 612

東海林, 沙貴

Search repository
根本, 想

× 根本, 想

WEKO 613

根本, 想

Search repository
Tohkairin, Saki

× Tohkairin, Saki

WEKO 614

en Tohkairin, Saki

Search repository
Nemoto, So

× Nemoto, So

WEKO 615

en Nemoto, So

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Recently, special education has been much more important in Japan. The purpose of this study is to explore the realities of support, which is carried out in “Interaction and Collaborative Learning” by support staff of special education in elementary school. Semi-structured interview was conducted for three participants and the data were analyzed in qualitative method, thematic analysis. The result shows that the supports and activities of support staff were categorized to four themes: having idea about “interaction” as a support staff, support for students who have special needs as a support staff, relationship with students who donʼt have any difficulties as a support staff, and relationship with teachers. Though it has been easy to be understood that support staff in special education is in vague position as negative thing, there are some positive aspects of the position when they make supports for students. Further research related to particular subjects or another participants is required.
書誌情報 育英短期大学研究紀要

号 37, p. 19-30, 発行日 2020-03-16
出版者
出版者 育英大学・育英短期大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0914-3351
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 06:46:11.586008
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3