WEKO3
アイテム
「アメリカ10週間留学プログラム」の教育効果: 参加学生の人間的成長に焦点をあてて
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/2000073
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/200007338eb13c3-de3c-49a3-8a85-033009455149
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-06-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 「アメリカ10週間留学プログラム」の教育効果: 参加学生の人間的成長に焦点をあてて | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題 | アメリカ | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題 | 留学 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題 | 英語 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題 | 短期大学 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題 | 教育的効果 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題 | 人間的成長 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | America | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | study abroad | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | English | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | junior college | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | educational impact | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | human development | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Educational Impact of the “10-Week Study Abroad Program in America”: Focusing on the Personal Growth of a Participant | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
塩田, 賀津子
× 塩田, 賀津子 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The “10-Week Study Abroad Program in America” offered by the Department of Modern Communication was identified by Shiota (2023) as lacking appeal in the job-hunting market when presented as a significant extracurricular achievement. However, students who participated in the program consistently reported post-program outcomes such as “reaffirming the value of Japan,” “appreciating the importance of parents,” “gaining confidence,” and “understanding the importance of English.” This suggests that, even if it does not directly enhance employability, students clearly gained valuable experiences. According to “Tobitate! Study Abroad JAPAN,” studying abroad is expected to foster personal growth. This study investigates whether the “10-Week Study Abroad Program in America” promotes personal growth and reports on its educational effects. |
|||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 育英短期大学研究紀要 en : THE BULLETIN OF IKUEI JUNIOR COLLEGE 号 42, p. 43-49, 発行日 2025-02-28 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 育英大学・育英短期大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0914-3351 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10207986 |