WEKO3
アイテム
幼児の版表現における重色による色彩に着目した教材開発 ―ワークショップ「かさねいろスタンプ」の実践から―
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/2000072
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/2000072b2e36efd-6e1a-4138-8e76-41dfa3dea5bb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-06-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 幼児の版表現における重色による色彩に着目した教材開発 ―ワークショップ「かさねいろスタンプ」の実践から― | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題 | 幼児の色彩学習 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題 | 重色 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題 | スタンピング | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題 | 教材開発 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題 | ワークショップ | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | color learning for young children | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | overlaying colors | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | stamping | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | development of teaching materials | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | workshop | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Development of Teaching Materials Focusing on the Heavy Colors of Children's Plate Expression: From the Practice of the Workshop "Kasaneiro Stamps" | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
井上, 昌樹
× 井上, 昌樹× 茂木, 克浩 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to develop modeling materials that encourage exploratory color experiences from the perspective of color education for young children. As one of the experiences of creating color, I focused on " Overlaying colors," which can be expected to expand the way of looking at and thinking about pictorial expression. In order to incorporate the experience of layering colors as a play for young children, we will consider the developmental stage of early childhood and envision stamp play, which is widely practiced in childcare and early childhood education. In addition, based on the stamp materials produced, we will conduct workshops for 5-year-olds, and organize the effects of the teaching materials and areas for improvement based on the children's reactions at that time. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 育英短期大学研究紀要 en : THE BULLETIN OF IKUEI JUNIOR COLLEGE 号 42, p. 33-42, 発行日 2025-02-28 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 育英大学・育英短期大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0914-3351 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10207986 |