ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 01 育英大学研究紀要
  3. 第7号(2025.2)

生涯スポーツ実践者の育成を目指した大学体育授業の意義 ―運動行動の変容と主観的恩恵に着目して―

https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/2000064
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/2000064
9a638a19-1154-46b0-809f-f90561505465
名前 / ファイル ライセンス アクション
03_IKUEI-D_chichii_s.pdf 03_IKUEI-D_chichii_s.pdf (2.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-06-03
タイトル
タイトル 生涯スポーツ実践者の育成を目指した大学体育授業の意義 ―運動行動の変容と主観的恩恵に着目して―
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題 大学体育授業
キーワード
言語 ja
主題 生涯スポーツ
キーワード
言語 ja
主題 主観的恩恵
キーワード
言語 ja
主題 運動行動の変容
キーワード
言語 ja
主題 スポーツ教育モデル
キーワード
言語 en
主題 university physical education classes
キーワード
言語 en
主題 lifelong sports
キーワード
言語 en
主題 subjective benefits
キーワード
言語 en
主題 changes in exercise behavior
キーワード
言語 en
主題 sports education models
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル The Significance of University Physical Education Classes Aimed at Cultivating Lifelong Sports Practitioners: Focusing on Changes in Exercise Behavior and Subjective Benefits
言語 en
著者 乳井, 勇二

× 乳井, 勇二

WEKO 663

ja 乳井, 勇二

en Chichii, Yuji

Search repository
藤井, 一貴

× 藤井, 一貴

WEKO 839

ja 藤井, 一貴

en Fujii, Kazuki

Search repository
日髙, 裕介

× 日髙, 裕介

WEKO 881

ja 日髙, 裕介

en Hidaka, Yusuke

Search repository
竹内, 孝文

× 竹内, 孝文

WEKO 882

ja 竹内, 孝文

en Takeuchi, Takafumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aimed to develop lifelong sports practitioners, and examined the effects of university physical education classes that applied a sports education model on changes in exercise behavior and subjective benefits. As a result, 22% of students improved in the stage of change in their exercise behavior, 17.9% declined, and 56% showed no change. Regarding subjective benefits, categories such as "thinking skills," "teamwork," "communication," "knowledge, skills, importance, enjoyment, and effectiveness of exercise and sports," "fair play," "knowledge and skills of parasports," "cooperation with peers," and "expanding human relationships" were commonly extracted in all groups. It was revealed that students whose stage of change in exercise behavior was declining recognized changes in their physical condition due to factors such as lack of exercise. It was also shown that the use of the sports education model may have helped them recognize "thinking skills," "cooperation with peers," and "fair play." From the above, it is suggested that applying the sports education model to university physical education classes at the beginning of adulthood may contribute to the development of lifelong sports practitioners.
言語 en
書誌情報 ja : 育英大学研究紀要
en : THE BULLETIN OF IKUEI UNIVERSITY

号 7, p. 35-50, 発行日 2025-02-28
出版者
出版者 育英大学・育英短期大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2434-6292
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12893419
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-06-03 08:35:09.398459
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3