WEKO3
アイテム
英語教育における英米文学 ―英語教員養成における文学の意義と可能性―
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/2000063
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/2000063ab3260e3-dd1c-4019-a83b-1bc8e7b6badf
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-06-03 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 英語教育における英米文学 ―英語教員養成における文学の意義と可能性― | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題 | 英語教員養成 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題 | コア・カリキュラム | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題 | 英語教育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題 | 英米文学 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | English teacher training | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | core curriculum | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | English education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題 | British and American literature | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | British and American Literature in English Education: Significance and Possibility of Literature in the Training of English Teachers | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
鵜生川, 恵美子
× 鵜生川, 恵美子× 上原, 景子 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper discusses the significance and possibility of English literature for English education. English-Language Literature is one of the five required content subjects in the English Teacher Training Curriculum specified by the Ministry of Education, Culture, Sports, Science, and Technology. Reading literary works may enable English learners to see a variety of people’s lives, thoughts, cultures, and society, which they are unable to experience directly. However, literary works have not yet been appreciated sufficiently as teaching materials in English education. For this reason, we use Mark Twain’s Adventures of Huckleberry Finn (1884), one of the major American literary works, as an example to consider the significance and possibility of English literature in English education. Through reading major literary works written in English, Japanese learners may be able to acquire various English expressions and understand different cultures and society and diversity of people. Thus, for not only learners but teacher trainees, English literature may serve as a gateway to the accumulation of knowledge of the world and advancement of English ability for the development of their communication ability using English. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 育英大学研究紀要 en : THE BULLETIN OF IKUEI UNIVERSITY 号 7, p. 21-34 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 育英大学・育英短期大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2434-6292 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12893419 |