ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 01 育英大学研究紀要
  3. 第6号(2024.3)

定時制高等学校におけるアウトリーチ型キャリア教育の効果検証 ―元アスリートのロールモデルの機能に着目して―

https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/2000017
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/2000017
7e0c746a-868d-452b-80ff-7602e3138610
名前 / ファイル ライセンス アクション
06_IKUEI-D_okada.pdf 06_IKUEI-D_okada.pdf (818 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-04-24
タイトル
タイトル 定時制高等学校におけるアウトリーチ型キャリア教育の効果検証 ―元アスリートのロールモデルの機能に着目して―
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題 社会的・職業的自立
キーワード
言語 ja
主題 特別活動
キーワード
言語 ja
主題 キャリア意識
キーワード
言語 ja
主題 キャリアレジリエンス
キーワード
言語 en
主題 social and professional independence
キーワード
言語 en
主題 special activities
キーワード
言語 en
主題 career consciousness
キーワード
言語 en
主題 career resilience
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Verification of the Effectiveness of Outreach-type Career Education in Part-time High Schools: Focusing on the Functions of Former Athletes’ Role Models
言語 en
著者 岡田, 悠佑

× 岡田, 悠佑

WEKO 589

ja 岡田, 悠佑

en Okada, Yusuke

Search repository
根本, 想

× 根本, 想

WEKO 301

ja 根本, 想

en Nemoto, So

Search repository
乳井, 勇二

× 乳井, 勇二

WEKO 663

ja 乳井, 勇二

en Chichii, Yuji

Search repository
木浪, 龍太郎

× 木浪, 龍太郎

WEKO 812

ja 木浪, 龍太郎
ISNI

en Kinami, Ryutaro

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, we developed a practical model of Outreach-type Career Education for evening high school students, who are said to have difficulty in realizing career education leading to “Social and Vocational Independence”, and evaluated its effects as a “Role Model”.
  As a results, regarding “Career Awareness”, no significant changes could be confirmed for any factor (Interpersonal Relationship F (1, 18) =-2.03: Information Utilization F (1,18) = -1.47: Future Planning F (1, 18) =-1.37: Decision Making F (1, 18) =.09). Furthermore, for “Career Resilience,” only “Continuous Coping” and “Optimistic Coping” were significantly improved (Long-term Outlook F (1,18) =.61: Multifaceted Life F (1,18) =2.00: Continuous Coping F (1,18) =-2.33, p<.05: Optimistic Coping F (1,18) =-2.18, p<.05: Reality Acceptance F (1,18) =-. 77). The results suggest that this program may be career education with vocational significance. Finally, regarding “Role Models”, the subjects of this study could be classified into the types “for the time being”. Therefore, it was suggested that the direction of improvement would be to introduce preparatory guidance and interaction scenes so that the lecture could be understood as a more familiar person.
言語 en
書誌情報 ja : 育英大学研究紀要
en : THE BULLETIN OF IKUEI UNIVERSITY

号 6, p. 55-62, 発行日 2024-03-15
出版者
出版者 育英大学・育英短期大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2434-6292
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12893419
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-04-24 01:59:18.198623
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3