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アイテム
定時制高等学校におけるアウトリーチ型キャリア教育の効果検証 ―元アスリートのロールモデルの機能に着目して―
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/2000017
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/20000177e0c746a-868d-452b-80ff-7602e3138610
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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06_IKUEI-D_okada.pdf (818 KB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2024-04-24 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 定時制高等学校におけるアウトリーチ型キャリア教育の効果検証 ―元アスリートのロールモデルの機能に着目して― | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 社会的・職業的自立 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 特別活動 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | キャリア意識 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | キャリアレジリエンス | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | social and professional independence | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | special activities | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | career consciousness | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | career resilience | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Verification of the Effectiveness of Outreach-type Career Education in Part-time High Schools: Focusing on the Functions of Former Athletes’ Role Models | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
岡田, 悠佑
× 岡田, 悠佑× 根本, 想× 乳井, 勇二× 木浪, 龍太郎 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this study, we developed a practical model of Outreach-type Career Education for evening high school students, who are said to have difficulty in realizing career education leading to “Social and Vocational Independence”, and evaluated its effects as a “Role Model”. As a results, regarding “Career Awareness”, no significant changes could be confirmed for any factor (Interpersonal Relationship F (1, 18) =-2.03: Information Utilization F (1,18) = -1.47: Future Planning F (1, 18) =-1.37: Decision Making F (1, 18) =.09). Furthermore, for “Career Resilience,” only “Continuous Coping” and “Optimistic Coping” were significantly improved (Long-term Outlook F (1,18) =.61: Multifaceted Life F (1,18) =2.00: Continuous Coping F (1,18) =-2.33, p<.05: Optimistic Coping F (1,18) =-2.18, p<.05: Reality Acceptance F (1,18) =-. 77). The results suggest that this program may be career education with vocational significance. Finally, regarding “Role Models”, the subjects of this study could be classified into the types “for the time being”. Therefore, it was suggested that the direction of improvement would be to introduce preparatory guidance and interaction scenes so that the lecture could be understood as a more familiar person. |
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言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 育英大学研究紀要 en : THE BULLETIN OF IKUEI UNIVERSITY 号 6, p. 55-62, 発行日 2024-03-15 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 育英大学・育英短期大学 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2434-6292 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12893419 |