@article{oai:ikuei.repo.nii.ac.jp:00000318, author = {高田, 隆 and Takada, Takashi}, issue = {20}, journal = {育英短期大学研究紀要}, month = {Feb}, note = {福祉系の学校の授業で取り上げるケースワークの事例は,主に「バイステックの7原則」に基づいたものが提示され,解説されるが,社会福祉士を目指す学科と保育学科では基本は同じでも,内容は異なる。これは福祉分野の中でも担当領域が異なるからである。今回は,保育士養成校における保育士資格取得のための演習授業「社会福祉援助技術」において,より適当と思われる事例とその取り上げ方について考察する。 A case of case work that a training school course of welfare bring up mainly thebasis of "Biestek's seven principles" and comment on. The basis of learning, a training school course for certified social worker and a training school course for nurse are same. But detailed contents are different. Because a nurse in charge is different from another work of welfare. This time, it consider a case from various angles that a seminar of "social work"in a training school course for nurse that purpose of get a license as a nurse.}, pages = {59--77}, title = {ケースワークの事例研究I : 「社会福祉援助技術」授業への適用}, year = {2003} }