WEKO3
アイテム
教職課程科目「特別活動の指導法」の学習内容および方法に関する一考察 ― コロナ禍における学生会活動および学校行事を事例として ―
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/454
https://ikuei.repo.nii.ac.jp/records/45458d0a815-2bea-4db4-b07d-6c8022b35ecf
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-07-21 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教職課程科目「特別活動の指導法」の学習内容および方法に関する一考察 ― コロナ禍における学生会活動および学校行事を事例として ― | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study of the Contents and Methods of Special Activities: The Case of Activities of the Student Council and School Events during the COVID-19 pandemic | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 生徒会活動 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 健康安全・体育的行事 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 体育祭 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ゆるスポーツ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | eスポーツ | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | activities of the studentʼs association | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | health, safety | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | and physical education events | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | sports festival | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | YURU SPORTS | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | esports | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
根本, 想
× 根本, 想× 正保, 佳史× 和田, 博史× 長谷, 孝治× Nemoto, So× Shoho, Yoshifumi× Wada, Hiroshi× Hase, Koji |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study was to clarify the process of planning and organizing school events during the COVID-19 pandemic. Participants were three school council officers. Data were collected using a semi-structured interview and analyzed using the Trajectory Equifinality Modeling (TEM). The following three conclusions were made: 1)The COVID-19 pandemic may have caused a loss of initiative among junior college students. 2)Teachers will need to provide extensive support in recruiting students to participate in the activities of the studentsʼ association during the COVID-19 pandemic. 3) By incorporating the invention and practice of “YURU SPORTS” into the “Methods of Teaching Special Activities” class, we can change studentsʼ view of sports and broaden their choice of activities in sports festival. |
|||||
書誌情報 |
育英短期大学研究紀要 en : THE BULLETIN OF IKUEI JUNIOR COLLEGE 号 39, p. 47-61, 発行日 2022-03-15 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 育英大学・育英短期大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0914-3351 |